Iedereen zal moeten bloggen

Tijdens vele projecten die wij organiseren voor verschillende type bedrijven komen we altijd met de vraag “Wil je op jouw website blogs gaan delen?”. Het liefst vullen wij dit antwoord voor jullie al in met een volmondig antwoord “JA” maar in praktijk blijkt toch dat vele kleine ondernemers hier weinig zin in hebben of geen nut van zien.

Maar wat is nou de toegevoegde waarde van een blog?

De online vindbaarheid van jouw website door een blog

Er zijn eigenlijk 2 verschillende redenen die belangrijk zijn om te starten met bloggen. Het schrijven van content op je website vinden zoekmachines erg leuk. Het zorgt er namelijk voor dat je met jouw blog onderwerp, mits het aan alle eisen van een blog voldoet, goed gevonden kan worden op het internet over dat desbetreffende onderwerp. Dit betekent dat jij met jouw blog meer bezoekers naar je website trekt.

Als deze bezoekers jouw website interessant vinden kunnen zij zich misschien aanmelden voor je nieuwsbrief. Dit betekent dat je een nieuwe potentiële klant of koper hebt voor jouw dienst of product. Met een blog heb jij deze mensen dus in eerste instantie naar je website toegebracht.

Ook zorgt een blog ervoor dat een bezoeker op je website blijft hangen. Het lezen van een blog kost enkele minuten en daarmee neemt de tijd van het bezoek aan jouw website dus toe. Een zoekmachine als Google kan dan jouw website als relevante content zien en daarom jouw website hoger plaatsen in de rangschikking van zoekmachines.

Zoals je ziet is een blog erg gelinkt aan de vindbaarheid van je website. Dus daarom erg belangrijk. Maar stel dat je zegt ik heb geen nieuwe klanten nodig want mijn website dient enkel als visitekaartje. Dat kan natuurlijk want dan zal je business erg goed gaan. Echter wat ondernemers vaak vergeten is dat een blog ook een soort kennisbank is.

Een blog als kennisbank

Een kennisbank op je website of eigenlijker simpeler gezegd; het delen van blog berichten op je website is ook direct een vorm van professionaliteit. Als jij aan jouw (potentiële) klanten laat zien wat jouw kennis is dan zullen ze je ook meer gaan waarderen. Ondanks dat jij het niet nodig vindt zullen je klanten je artikelen misschien wel gebruiken als naslagwerk.

En op een dag zal iedereen (potentiële) klant toch een vergelijking maken tussen jou en iemand anders. De websites van jou en je concurrent worden dan met elkaar vergeleken. Als alles op dat moment hetzelfde lijkt zoals het aanbieden van dezelfde diensten of producten, de prijs komt overeen etcetera. dan zullen ze je onder andere beoordelen op de waardevolle content die je met jouw klanten deelt.

Wil je verder op de hoogte worden gebracht over het delen van content op je website zoals een blog? Of wil je verder bouwen aan de professionaliteit van de website? Schroom dan niet om ons te mailen of bellen zodat we je vrijblijvend een paar tips kunnen geven.

Plaats een reactie